E-shop Selaví sa mení na e-shop ViaJur. Pre vás, našich zákazníkov, sa ale nič nemení. Spokojne vstúpte do nášho sveta vína, piva a iných produktov.

Obchodné podmienky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

Článok I.

Úvodné ustanovenia

  1. Účelom týchto Všeobecných obchodných podmienok (ďalej len „VOP“) je vytvoriť právny rámec a upraviť práva a povinnosti medzi zmluvnými stranami pri poskytovaní Služieb a predaji Tovarov (ako sú ďalej definované), resp. Produktov. VOP sú vypracované podľa § 273 ods. 1 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Obchodný zákonník“).
  2. VOP tvoria neoddeliteľnú súčasť každej zmluvy a/alebo Rezervácie, na základe ktorých Predávajúci poskytuje Spotrebiteľovi Služby a/predáva Tovar a Spotrebiteľ uhrádza za poskytnuté Služby a/alebo Tovar odmenu. Odchylné dohody ohľadne zmluvy a/alebo Rezervácie a ich prípadných dodatkov majú prednosť pred znením VOP. Obchodné podmienky Spotrebiteľa môžu byť akceptované iba v prípade, keď sa na tom Zmluvné strany výslovne písomne dohodnú.
  3. Spoločnosť ViaJur, s. r. o., so sídlom Prostredná 13/49, 900 21 Svätý Jur, IČO: 46 972 137, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č.: 86504/B (ďalej len „Predávajúci“ alebo aj „Prevádzkovateľ“) je
  • prevádzkovateľom e-shopu nachádzajúceho sa na internetovom sídle Eshop pre všetkých milovníkov vína | Selaví. E-shopom sa rozumie počítačový program – internetová aplikácia, ktorá je dostupná na uvedenom internetovom sídle s verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie Tovarov (ďalej len „E-shop“);
  • vlastníkom vínotéky - Vinárstva VIAJUR vo Sv.Jure, ktoré sa nachádza na adrese Prostredná 13/49, 900 21 Svätý Jur, v rámci ktorej sa ponúkajú aj Degustácie vín (ďalej len „Vínotéka“); a
  • vlastníkom predajne Tovarov nachádzajúcej sa na adrese Prostredná 13/49, 900 21 Svätý Jur (ďalej len „Predajňa“).
  1. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá nakupuje Produkty pre svoju vlastnú spotrebu a nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti je v postavení spotrebiteľa a vzťahujú sa na ňu všetky predpisy na ochranu spotrebiteľa. Tieto predpisy sa nevzťahujú na Kupujúceho – právnickú osobu alebo fyzickú osobu, ktorá pri uzatváraní Kúpnej zmluvy koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti (ďalej aj „Spotrebiteľ“). V prípade nákupu alkoholických nápojov môže byť Spotrebiteľom iba fyzická osoba staršia ako 18 (osemnásť) rokov.
  2. Tovarom sa rozumie akákoľvek hmotná hnuteľná vec, v tomto prípade vína, šumivé víno, prosecco, grappa, resp. iný doplnkový tovar;
  3. Službou akákoľvek činnosť alebo výkon, ktorý je ponúkaný alebo poskytovaný Spotrebiteľovi.
  4. Produktom sa pre účely tohto Reklamačného poriadku rozumie Tovar a Služba, ktoré nie sú na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve.
  5. Darčekové poukazy (Vouchre) sa rozumie oprávnenie držiteľa Vouchera k čerpaniu konkrétnych zakúpených Služieb. Voucher vydáva Predávajúci a platnosť každého Vouchru je uvedená individuálne na konkrétnom Vouchri. Predávajúci si vyhradzuje právo vymedziť v rámci kalendárneho roka časové obdobie, v rámci ktorého nie je možné uplatniť Voucher. Spotrebiteľ si rezervuje Služby z Vouchra prostredníctvom rezervačného systému Vínotéky, a to online alebo telefonicky na telefónnom čísle uvedenom na stránke Predávajúceho.
  6. Degustáciou vín sa rozumie zážitkové ochutnávanie vín, počas ktorého sa ochutnáva víno, resp. prípadne doplnkové nápoje kombinované s jedlom. Degustácia vín sa koná výlučne v priestoroch Vínotéky.
  7. Registrácia– elektronická registrácia Spotrebiteľa do databázy E-shopu, a to vyplnením aspoň registračných údajov v užívateľskom rozhraní E-shopu a prístupových údajov a ich následným uložením do databázy E-shopu;
  8. Reklamačný poriadok je dokument Predávajúceho, ktorý upravuje podmienky reklamácie Produktov poskytnutých Predávajúcim, je umiestnený na v priestoroch Predávajúceho a na webovej stránke Predávajúceho Eshop pre všetkých milovníkov vína | Selaví .
  9. Rezerváciou sa rozumie záväzná rezervácia Služieb Spotrebiteľom prostredníctvom webovej stránky Predávajúceho Eshop pre všetkých milovníkov vína | Selaví, v inom rezervačnom systéme (napr. booking.com, expedia.com a pod.).
  10. Zákon o ochrane spotrebiteľa– zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ktorý obsahuje aj ustanovenia o zmluvách uzatvorených na diaľku;
  11. Zmluvnými stranami sú Predávajúci a Spotrebiteľ.

 

Článok II.

Všeobecné ustanovenia

  1. Práva Spotrebiteľa
  • Každý Spotrebiteľ má právo
  1. na ochranu zdravia, bezpečnosti a ekonomických záujmov,
  2. na informácie v rozsahu a za podmienok podľa tohto zákona a právne záväzných aktov Európskej únie,
  3. na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady produktu,
  4. podať podnet orgánu dohľadu v oblasti ochrany spotrebiteľa podľa  26 Zákona o ochrane spotrebiteľa, ak sa domnieva, že boli porušené práva alebo právom chránené záujmy Spotrebiteľa,
  5. na primerané finančné zadosťučinenie od osoby, ktorá porušila práva Spotrebiteľa alebo povinnosti v oblasti ochrany spotrebiteľa, ak Spotrebiteľ na súde úspešne uplatní porušenie práva alebo povinnosti v oblasti ochrany spotrebiteľa; pri určovaní výšky primeraného finančného zadosťučinenia súd prihliada najmä na povahu, závažnosť, spôsob, rozsah, následky, trvanie a okolnosti porušenia práva spotrebiteľa alebo povinnosti v oblasti ochrany spotrebiteľa.
  • Spotrebiteľ nie je povinný vrátiť ani uschovať Produkt, ktorý mu Predávajúci dodal alebo poskytol bez objednávky (ďalej len „nevyžiadané plnenie“). Nečinnosť Spotrebiteľa po prijatí nevyžiadaného plnenia nemá za následok vznik povinnosti Spotrebiteľa uhradiť cenu alebo iné náklady za nevyžiadané plnenie alebo vznik iných povinností pre spotrebiteľa. Nevyžiadaným plnením je aj ďalšie opakujúce sa plnenie poskytnuté Spotrebiteľovi na základe zmluvy, ak Spotrebiteľ výslovne o ďalšie plnenie nepožiadal. Opakujúce sa plnenie sa vždy považuje za nevyžiadané, ak Obchodník nepreukáže opak.
  1. Povinnosti Predávajúceho
  • Predávajúci je, okrem iného v zmysle § 4 Zákona o ochrane spotrebiteľa, povinný
  1. predávať a poskytovať produkt za dohodnutú cenu a poplatky, správne účtovať ceny a poplatky pri predaji a poskytovaní produktu a odovzdať Spotrebiteľovi potvrdenie o úhrade ceny;
  2. pred uzavretím zmluvy predviesť Tovar alebo prekontrolovať Tovar pred Spotrebiteľom, ak to povaha tovaru umožňuje a Spotrebiteľ o to požiada;
  3. umožniť Spotrebiteľovi prekontrolovať si hmotnosť alebo množstvo tovaru predávaného na množstvo;
  4. poskytovať Spotrebiteľovi službu bezpečným spôsobom a s odbornou starostlivosťou;
  5. poskytnúť Spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady Produktu a o lehote, v ktorej vadu odstráni, ktorá nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady Produktu, bezodkladne po vytknutí vady Spotrebiteľom,
  6. písomne oznámiť Spotrebiteľovi dôvody odmietnutia zodpovednosti za vady Produktu, ak Predáívajúci odmietne zodpovednosť za vady služby.
  1. Nadobudnutie vlastníckeho práva a prechod nebezpečenstva
  • Vlastnícke právo k predanému Tovaru a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty veci prechádza na Spotrebiteľa okamihom dodania.
  • Pri samoobslužnom predaji nadobúda Spotrebiteľ vlastnícke právo k Tovaru až zaplatením kúpnej ceny. Do tohto okamihu môže Spotrebiteľ vec vrátiť na pôvodné miesto. Zodpovednosť Spotrebiteľa za škodu na Tovare tým nie je dotknutá. 

Článok III.

Degustácia vín vo Vínotéke

  • Degustácie vín je možné zakúpiť na https://booking.viajur.sk/sk/vouchers/category/142 , poprípade telefonicky na čísle uvedenom na stránke Predávajúceho.
  • Pre proces nákupu Degustácie vín, resp. ich nákupu, platia primerane ustanovenia týchto VOP upravené v Článku IV.
  • Rezervácia Degustácie vín je podmienená overením údajov z platobnej karty Spotrebiteľa v platforme ResDiary. V prípade Rezervácie Degustácie vín vo Víntotéke platia podmienky uvedené v Článku IV. ods. 1.3. a 1.4. Degustácia vín platí v objednanom termíne a pre určený počet hostí. V prípade ak sa Spotrebiteľ nedostaví na Degustáciu vín, Predávajúci je oprávnený zadržať finančné prostriedky z platobnej karty Spotrebiteľa vo výške 100 % storno poplatku, teda 100 % hodnoty Degustácie vín, a to podľa počtu a druhu rezervovaných Degustácií vín.
  • Degustácia vín nie je vhodná pre osoby mladšie ako 18 (osemnásť) rokov. Spotrebiteľ je povinný informovať dopredu zamestnancov Vínotéky na prípadné zdravotné reštrikcie – alergie. Zmena v zložení je pri Degustácií vín vylúčená a iný variant Degustácie vín nebude Spotrebiteľovi umožnená. Do Vínotéky nie je povolený vstup domácich zvierat.

Článok IV.

Darčekové poukazy (Vouchre)

  • Darčekové poukazy (Vouchre) je možné jednorazovo použiť na nákup vybraných Služieb podľa typu zvoleného Vouchra, a to maximálne do dátumu platnosti daného Darčekového poukazu. Úhradu za objednávku Služby je možné vykonať prostredníctvom platobnej brány, resp. cez online rezervačný systém, pokiaľ ide o Voucher.
  • Po uplynutí doby platnosti Vouchra stráca Spotrebiteľ nárok na poskytnutie práv vyplývajúcich z jeho vystavenia, a to bez nároku na vrátenie ceny za Službu. Rovnaké platí aj v prípade ak sa Spotrebiteľ nedostaví na miesto poskytnutia Služby.
  • V prípade zakúpenia Darčekového poukazu na Degustáciu vín je Rezervácia možná podľa dostupných možností a termínov plánovaných Degustácií vín, minimálne však 24 (dvadsaťštyri hodín) pred konaním samotnej Degustácie vín, pokiaľ je to kapacitne možné. Rezerváciu je možné bezplatne zrušiť najneskôr 48 (štyridsaťosem) hodín pred objednaným termínom Degustácie vín.
  • V prípade zrušenia Rezervácie Degustácie vín zakúpenej prostredníctvom Vouchra v horizonte kratšom ako 48 (štyridsaťosem) hodín, aplikuje sa storno poplatok vo výške 100 % (sto percent) ceny Vouchra (objednaných Služieb). Voucher sa týmto stáva neplatným a nemožno ho ďalej využiť.

Článok V.

Osobitné ustanovenia k / VOP E-shopu

  1. Spôsob uzatvárania spotrebiteľskej zmluvy v rámci E-shopu
  • Spotrebiteľ pri zadávaní objednávky uvedie svoje meno, priezvisko, poštovú a fakturačnú adresu, telefónne číslo, e-mailový kontakt.
  • Tovar môže cez E-shop nakupovať Spotrebiteľ s Registráciou aj bez Registrácie. Registráciou získa Užívateľ prístup k svojmu užívateľskému kontu. Toto konto mu umožňuje podľa technických dispozícií E-shopu sledovanie stavu a histórie objednávok a realizovaných nákupov, zostavovanie zoznamov obľúbených položiek Tovaru alebo získanie odmeny za uskutočnené nákupy, ak sú tieto výhody Predávajúcim poskytnuté. Spotrebiteľ s Registráciou má vo svojom konte už vopred vyplnené osobné údaje za účelom objednávania Tovaru. Užívateľ bez registrácie nedisponuje týmito výhodami a pri nákupe je vždy povinný riadne a pravdivo vyplniť všetky svoje potrebné údaje v objednávkovom formulári.
  • Spotrebiteľská zmluva je uzavretá záväzným akceptovaním návrhu na uzatvorenie spotrebiteľskej zmluvy Spotrebiteľa Predávajúcim vo forme Spotrebiteľom vyplneného a odoslaného formulára na E-shope Predávajúceho (ďalej len „objednávka“). Všetky ceny za Tovar a všetky poplatky v E-shope sú uvádzané v EUR vrátane DPH. Podmienkou uzatvorenia spotrebiteľskej zmluvy je pravdivé a úplné vyplnenie všetkých údajov a náležitostí požadovaných pri realizácii objednávky.
  • Záväzným akceptovaním objednávky Spotrebiteľa je e-mailové potvrdenie Predávajúcim o akceptovaní objednávky po predchádzajúcom prijatí objednávky a po overení dostupnosti Tovaru, platných cien a termínu dodania tovaru požadovaného Spotrebiteľom, označené ako ,,potvrdenie objednávky". V prípade zistenia vyššej ceny má Predávajúci povinnosť vyžiadať od Spotrebiteľa súhlas so zmenou ceny podľa aktuálneho cenníka pred potvrdením objednávky. Až udelením súhlasu Spotrebiteľa so zmenou ceny a následným potvrdením (akceptovaním) objednávky zo strany  Predávajúceho sa zmluvný vzťah považuje za uzavretý. Všetky ceny za Tovar a všetky poplatky v E-shope sú uvádzané vrátane DPH.
  • Záväzné akceptovanie objednávky obsahuje najmä údaje o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom spotrebiteľskej zmluvy, ďalej údaje o cene Tovaru a/alebo Služieb, údaj o dodacej lehote Tovaru, názov a údaje o mieste, kde má byť Tovar dodaný a údaje o cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy Tovaru na dohodnuté miesto doručenia Tovaru pre Spotrebiteľa, údaje o Predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri a pod.), prípadne iné údaje.
  • V prípade zistenia chyby v zadanej objednávke, môže Spotrebiteľ Predávajúceho telefonicky alebo e-mailom kontaktovať (kontaktné údaje sú uvedené v úvode týchto podmienok).
  • Spotrebiteľ môže doručiť prostredníctvom elektronickej pošty alebo telefonicky Predávajúcemu v lehote do 24 hodín od doručenia objednávky Predávajúcemu oznámenie, že objednávku ruší v prípade, ak ešte nedošlo k platnému uzavretiu zmluvy v zmysle tohto odd. A). Týmto ustanovením nie je dotknuté právo Spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy (ak už bola uzavretá), predmetom ktorej je dodanie Tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. Spotrebiteľ je povinný v oznámení o zrušení objednávky uviesť meno, e-mail a popis objednaného Tovaru. V prípade, že Spotrebiteľ zaplatil Predávajúcemu kúpnu cenu alebo jej časť v čase do zrušenia objednávky, Predávajúci vráti už zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote do 14 dní od zrušenia objednávky rovnakým spôsobom, aký Spotrebiteľ použil pri svojej platbe.
  • Podľa zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty nemožno meniť údaje v už vystavenom daňovom doklade (faktúre). Údaje v daňovom doklade (faktúra) je možné meniť len v prípade, kedy Spotrebiteľ tovar ešte neprijal a nezaplatil.
  • V prípade prebiehajúcich akcií sa predaj Tovaru na internetovej stránke Obchodníka spravuje okrem týchto VOP aj záväznými podmienkami príslušnej akcie. V prípade, že Spotrebiteľ objedná Tovar v rozpore s podmienkami príslušnej akcie, Predávajúci je oprávnený objednávku Spotrebiteľa stornovať. O stornovaní objednávky bude Spotrebiteľ informovaný prostredníctvom e-mailu a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti mu budú finančné prostriedky vrátené v lehote do 14 dní na ním určený účet, pokiaľ sa s Predávajúcim nedohodne inak.
  1. Práva a povinnosti Predávajúceho
  • Predávajúci je povinný:
  1. dodať na základe objednávky potvrdenej Predávajúcim Spotrebiteľovi Tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,
  2. zabezpečiť, aby dodaný Tovar spĺňal platné právne predpisy SR,
  3. odovzdať Spotrebiteľovi najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie Tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi (návody v slovenskom jazyku, daňový doklad),
  4. predávať a poskytovať Tovar za dohodnutú cenu a poplatky, správne účtovať ceny a poplatky pri predaji a poskytovaní Tovaru a odovzdať Spotrebiteľovi potvrdenie o úhrade ceny, 
  5. uviesť v akejkoľvek obchodnej komunikácii vrátane reklamy a marketingu Tovaru, ktorá od Spotrebiteľa vyžaduje, aby na získanie Tovaru kontaktoval Predávajúceho telefonicky na čísle služby so zvýšenou tarifou alebo krátkou textovou správou (SMS) za zvýšenú tarifu, pravdivý a úplný údaj o jednotkovej cene volania, jednotkovej cene krátkej textovej správy (SMS) alebo maximálnej možnej cene volania alebo krátkej textovej správy (SMS), ktorú je Spotrebiteľ povinný za volanie alebo krátku textovú správu (SMS) uhradiť; ak vznikne spor o cenu a plnenie za volanie alebo krátku textovú správu (SMS), ktoré má Spotrebiteľ uhradiť, znáša dôkazné bremeno preukázania nároku na plnenie a jeho výšky obchodník,
  6. označiť prevádzkareň na vhodnom a trvale viditeľnom mieste svojím obchodným menom a sídlom alebo miestom podnikania a prevádzkovým časom určeným pre spotrebiteľov,
  7. predávať použitý Tovar alebo Tovar s vadami oddelene od ostatných Tovarov alebo osobitne označený; to neplatí, ak Predávajúci ponúka výlučne použitý Tovar alebo Tovar s vadami,
  8. pred uzavretím zmluvy predviesť Tovar alebo prekontrolovať Tovar pred Spotrebiteľom, ak to povaha Tovaru umožňuje a Spotrebiteľ o to požiada,
  9. umožniť Spotrebiteľovi prekontrolovať si hmotnosť alebo množstvo Tovaru predávaného na množstvo,
  10. poskytnúť Spotrebiteľovi všetky informácie a dokumenty v slovenskom jazyku alebo so súhlasom Spotrebiteľa v inom jazyku, ktorý je pre Spotrebiteľa zrozumiteľný, a vo forme ustanovenej právnym predpisom, určenej zmluvou alebo na žiadosť Spotrebiteľa a bez dodatočných nákladov pre Spotrebiteľa v jemu prístupnej forme podľa medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná; možnosť súbežného používania iných jazykov, označení, grafických symbolov a piktogramov tým nie je dotknutá,
  11. pri predaji alebo pri poskytovaní Tovaru dodržiavať vo vzťahu k Spotrebiteľovi zásadu rovnakého zaobchádzania, poskytovať Spotrebiteľovi službu bezpečným spôsobom a s odbornou starostlivosťou,
  12. poskytnúť Spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady služby a o lehote, v ktorej vadu odstráni, ktorá nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady služby, bezodkladne po vytknutí vady Spotrebiteľom,
  13. písomne oznámiť Spotrebiteľovi dôvody odmietnutia zodpovednosti za vady služby, ak Predávajúci odmietne zodpovednosť za vady služby,
  14. pri odstúpení od zmluvy zaokrúhliť úhradu platby za produkt platenú v hotovosti,
  15. poskytnúť súčinnosť Ministerstvu hospodárstva Slovenskej republiky pri mimosúdnom riešení cezhraničného sporu medzi Spotrebiteľom a Predávajúcim prostredníctvom siete Európskych spotrebiteľských centier.
  • Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od Spotrebiteľa za dodaný Tovar.
    Predávajúci má pred záväzným akceptovaním objednávky právo stornovať objednávku, ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti Tovaru nie je schopný dodať Tovar Spotrebiteľovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode, pokiaľ sa so spotrebiteľom nedohodne na náhradnom plnení. O stornovaní objednávky bude spotrebiteľ informovaný e-mailom, SMS alebo listom.
  • Predávajúci si vyhradzuje právo overiť totožnosť Spotrebiteľa alebo osoby poverenej k odberu Tovaru pri osobnom odbere Tovaru, a to v prípadoch, kedy je dodávka Tovaru Spotrebiteľom platená vopred kartou, prostredníctvom bankového prevodu, alebo prostredníctvom faktúry so splatnosťou. 
  1. Práva a povinnosti Spotrebiteľa
  • Spotrebiteľ je povinný:
  1. prevziať zakúpený alebo objednaný Tovar,
  2. zaplatiť Predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie Tovaru,
  3. nepoškodzovať dobré obchodné meno Predávajúceho,
  4. potvrdiť v dodacom liste prevzatie Tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby.
  • Spotrebiteľ má právo na dodanie Tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky.
  • Spotrebiteľ má právo:
  1. a) na ochranu zdravia, bezpečnosti a ekonomických záujmov,
  2. b) na informácie v rozsahu a za podmienok podľa tohto zákona a právne záväzných aktov Európskej únie,
  3. c) na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady produktu,
  4. d) podať podnet orgánu dohľadu v oblasti ochrany spotrebiteľa podľa § 26 Zákona o ochrane spotrebiteľa, ak sa domnieva, že boli porušené práva alebo právom chránené záujmy spotrebiteľa,
  5. e) na primerané finančné zadosťučinenie od osoby, ktorá porušila práva Spotrebiteľa alebo povinnosti v oblasti ochrany spotrebiteľa, ak Spotrebiteľ na súde úspešne uplatní porušenie práva alebo povinnosti v oblasti ochrany spotrebiteľa; pri určovaní výšky primeraného finančného zadosťučinenia súd prihliada najmä na povahu, závažnosť, spôsob, rozsah, následky, trvanie a okolnosti porušenia práva spotrebiteľa alebo povinnosti v oblasti ochrany spotrebiteľa.
  1. Dodacie a platobné podmienky
  • Predávajúci zabezpečuje dopravu len na území Slovenskej republiky. V prípade, že si Spotrebiteľ želá zaslať Tovar do zahraničia, nie je možné takto dopravu realizovať. V každom prípade sa zmluvný vzťah, kde je Spotrebiteľom cudzinec, bude riadiť slovenským právnym poriadkom a v prípade sporu bude miestne a vecne príslušný súd v SR.
  • Predávajúci umožňuje tieto spôsoby dodania Tovaru Spotrebiteľovi:
  1. Osobné prevzatie (osobný odber), ktoré je možné na nasledovných odberných miestach:
  • Senecká cesta 2/A, Logistický areál P3, Hala B, rampa 46, Ivanka pri Dunaji od pon-do pia 7:00-15:30;
  • Vinárstvo VIAJUR vo Sv. Jure, ktoré sa nachádza na adrese Prostredná 13/49, 900 21 Svätý Jur a Vinohradníckeho domu Réva vo Farnej,Farná 935 66 (podľa otváracích hodín vinotéky);
  • Vinohradnícky dom Réva vo Farnej ktoré sa nachádza na adrese Farná 1459 (podľa otváracích hodín vinotéky),
  1. Sprostredkovateľom doručenia (kuriér).
  • Predávajúci sa zaväzuje dodať objednaný Tovar Spotrebiteľovi v primeranej lehote (ďalej aj „dodacia lehota“). Dodávky Tovaru, ktorého objednávku Predávajúci potvrdil budú realizované podľa prevádzkových možností Predávajúceho, zvyčajne do 2 pracovných dní od záväzného potvrdenia objednávky. Vo výnimočných prípadoch môže Predávajúci jednostranne predĺžiť dodaciu lehotu, a to aj opakovane. Predávajúci si vyhradzuje právo predĺžiť dodaciu lehotu v prípadoch vzniknutých vyššou mocou alebo v prípadoch, keď nie je možné z objektívnych príčin uskutočniť dodávku v obvyklej dodacej lehote. V prípade zmeny dodacej lehoty Predávajúci informuje o tejto skutočnosti Spotrebiteľa prostredníctvom elektronickej správy (e-mailu) alebo SMS správy. O odoslaní Tovaru, alebo o jeho pripravení na osobné prevzatie je Spotrebiteľ dodatočne informovaný prostredníctvom elektronickej správy (e-mailu) a/alebo SMS správy.
  • Predávajúci uvádza možnosti dodania Tovaru a/alebo Služby a poplatky za tieto jednotlivé možnosti dodania Tovaru a/alebo Služby (platné pre celé územie Slovenskej republiky).
  • Ak Predávajúci nesplnil svoj záväzok dodať Tovar v dohodnutej lehote, Spotrebiteľ ho vyzve, aby dodal Tovar v ním poskytnutej dodatočnej primeranej lehote. Ak Predávajúci nedodá Tovar ani v tejto dodatočnej primeranej lehote, Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy.
  • Spotrebiteľ môže od zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak:
    1. Predávajúci odmietol Tovar dodať,
    2. včasné dodanie bolo mimoriadne dôležité vzhľadom na všetky okolnosti uzavretia zmluvy,
    3. Spotrebiteľ pred uzavretím zmluvy Predávajúceho oboznámil, že včasné dodanie je mimoriadne dôležité.
  • Predávajúci si vyhradzuje právo odmietnuť objednávku a/alebo odstúpiť od zmluvy o kúpe tovaru:
  1. neštandardného či špekulatívneho charakteru,
  2. z dôvodu vypredania zásob Tovaru, jeho nedostupnosti alebo ak výrobca prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností Predávajúceho vyplývajúcich z objednávky Spotrebiteľa alebo z dôvodov vyššej moci,
  3. v prípade, ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od Predávajúceho  spravodlivo požadovať nie je schopný dodať Tovar Spotrebiteľovi v lehote určenej týmito VOP alebo v objednanej cene.
  • Ak je zvolený spôsob dopravy sprostredkovateľom doručenia, Predávajúci dodá Spotrebiteľovi objednaný Tovar na adresu, ktorú Spotrebiteľ uviedol ako dodaciu adresu v objednávke. Súčasťou dodania Tovaru nie je inštalácia ani iné úkony (napr. vyloženie Tovaru a pod.). Spotrebiteľ je povinný prevziať Tovar v mieste dodania osobne alebo zabezpečiť, aby Tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie Tovaru. Splnomocnená osoba na prevzatie Tovaru je povinná predložiť Predávajúcemu alebo sprostredkovateľovi doručenia originál písomného splnomocnenia. Ak je predmetom dodania Tovar, ktorého predaj je viazaný osobitnými predpismi na dosiahnutie minimálneho veku Spotrebiteľa, má Predávajúci alebo Sprostredkovateľ doručenia právo na overenie dosiahnutia veku oprávňujúceho Spotrebiteľa na prevzatie Tovaru.
  • Objednávka na dobierku, neprevzatá v čase doručenia alebo opakovaného doručenia sprostredkovateľom služieb doručenia, bude zrušená.
  • Ak Spotrebiteľ zvolí spôsob doručenia osobné prevzatie, je Tovar pripravený Predávajúcim na prevzatie po zaslaní avíza o možnosti jeho prevzatia na adrese Predávajúceho alebo v sklade Predávajúceho. Adresa prevádzok a prevádzkový čas miesta osobného prevzatia sú dostupné pri vytvorení objednávky a/alebo pri potvrdení objednávky o Predávajúcim. V prípade, ak Spotrebiteľ neprevezme tovar do 7 dní po uplynutí avíza o možnosti jeho prevzatia, je Predávajúci oprávnený odstúpiť od zmluvy o kúpe tovaru.
  • Predávajúci odovzdá Spotrebiteľovi pri osobnom prevzatí alebo v zásielke s Tovarom daňový doklad (faktúra). Daňový doklad (faktúru) môže zaslať Predávajúci Spotrebiteľovi aj v elektronickej podobe (ďalej len „elektronická faktúra“) na e-mailovú adresu Spotrebiteľa. Elektronickou faktúrou sa na tento účel rozumie elektronický dokument vo formáte PDF, ktorý je, nie však nevyhnutne, podpísaný elektronickým podpisom Predávajúceho podľa osobitného predpisu, pričom elektronická faktúra je plnohodnotnou náhradou faktúry – daňového dokladu v papierovej forme.
  • Predávajúci je oprávnený vyzvať Spotrebiteľa na prevzatie Tovaru pred uplynutím lehoty dohodnutej v spotrebiteľskej zmluve. 
  • Spotrebiteľ je oprávnený skontrolovať zásielku, teda Tovar, ako aj jeho obal, bezprostredne pri jeho doručení. V prípade, že Spotrebiteľ zistí, že Tovar alebo obal Tovaru je mechanicky poškodený, je oprávnený túto skutočnosť oznámiť dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav Tovaru. V prípade zistenia poškodenia Tovaru pri jeho prevzatí Spotrebiteľom, má tento možnosť ihneď pri prevzatí Tovaru odmietnuť Tovar prevziať. O poškodení Tovaru dopravca je povinný vyhotoviť tzv. škodový zápis za prítomnosti a na žiadosť Spotrebiteľa. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného Predávajúcemu môže Predávajúci po uzavretí škodovej udalosti s dopravcom poskytnúť odstránenie nedostatku Tovaru, zľavu na Tovar a v prípade neodstrániteľných chýb Tovaru dodať Spotrebiteľovi nový Tovar. Neskoršie reklamácie tohto typu bude potrebné preukázať. Neúplnú alebo poškodenú zásielku je nutné bezodkladne oznámiť prostredníctvom e-mailu na adresu: info@viajur.sk  a spísať s dopravcom škodový zápis a tento bez zbytočného odkladu zaslať e-mailom alebo poštou na adresu Predávajúceho. V opačnom prípade reklamáciu takéhoto druhu Tovaru bude možné uznať len ak Spotrebiteľ preukáže, že reklamované vady mal Tovar už v čase jeho prevzatia.
  • Spotrebiteľ je oprávnený v prípade nedodania Tovaru Predávajúcim v lehote uvedenej v týchto VOP odstúpiť od spotrebiteľskej zmluvy a Predávajúci je povinný vrátiť Spotrebiteľovi už zaplatenú časť kúpnej ceny bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote 14 dní od doručenia odstúpenia od spotrebiteľskej zmluvy rovnakým spôsobom, aký použil Spotrebiteľ pri svojej platbe, pokiaľ sa so Spotrebiteľom nedohodne na inom spôsobe vrátenia bez toho, aby boli Spotrebiteľovi účtované ďalšie poplatky.
  • Predávajúci má právo na náhradu škody (podľa ust. § 420 a nasl. Občianskeho zákonníka), vo výške skutočných nákladov v prípade neúspešného doručenia objednávky v prípade, že si Spotrebiteľ objednal Tovar, ktorý nestornoval resp. neodstúpil od zmluvy a zároveň od dopravcu neprevzal tento tovar alebo po výzve Predávajúceho si v prípade zvolenia osobného odberu Tovar na určenom mieste neprevzal v určenej lehote na odber. Týmto konaním spotrebiteľ porušil svoju povinnosť uvedenú v odd. C) bode 3.1 písm. a) týchto VOP, podľa ktorého je Spotrebiteľ povinný prevziať objednaný Tovar.
  • Predávajúci má právo aj neuplatniť si právo na náhradu škody alebo si uplatniť toto právo len z časti.
  • Ak sa na Tovar vzťahuje akciová cena, je platná od dátumu zverejnenia akcie v popise Tovaru alebo do vypredania zásob tohto Tovaru. Akékoľvek dodatočné zľavy, ktoré sú poskytované nad rámec zliav uvádzaných pri jednotlivých Tovaroch v E-shope, individuálne zľavy pre Spotrebiteľa alebo zľavy poskytované na základe zmluvnej spolupráce Predávajúceho s tretími stranami, nie sú vzájomne kombinovateľné.
  • K cene bude pripočítané dopravné, pokiaľ si Spotrebiteľ zvolil spôsob dopravy sprostredkovateľom doručenia (ďalej aj „dopravca“ alebo „kuriér“) a pokiaľ hodnota objednaného Tovaru nepresahuje hodnotu stanovenú Predávajúcim, kedy ide cena dopravy na ťarchu Predávajúceho. Skutočnosť poskytnutia dopravného na ťarchu Predávajúceho je uvedená v objednávke. Hodnota objednávky je uvedená počas celého nákupného procesu. Cena dopravy je stanovená podľa platného cenníka sprostredkovateľa doručenia.
  • Prípadný rozdiel súčtu jednotkových cien s daňou a celkovou cenou je spôsobený zaokrúhlením.
  • Cenu podľa objednávky môže Spotrebiteľ uhradiť:
    1. platobnou kartou alebo v hotovosti v prípade osobného odberu,
    2. platobnou bránou internetového bankovníctva,
    3. dobierkou (úhradou sprostredkovateľovi doručenia pri preberaní tovaru),
    4. darčekovými poukážkami.
  • Predávajúci si vyhradzuje právo dočasne alebo trvalo obmedziť spôsoby úhrady z technických príčin, z dôvodov prekážok na strane Predávajúceho alebo sprostredkovateľa týchto služieb alebo z dôvodu vyššej moci.
  • Za úhradu ceny si Predávajúci neúčtuje poplatok s výnimkou úhrady, ku ktorej sa viaže dodatočná služba (napr. dobierka).
  • Úhradou sa rozumie moment pripísania ceny na bankový účet Predávajúceho alebo moment potvrdenia sprostredkovateľa platby o jej realizácii. 
  1. Kúpna cena
  • Spotrebiteľ je povinný zaplatiť Predávajúcemu kúpnu cenu Tovaru dohodnutú v spotrebiteľskej zmluve a/alebo podľa cenníka Predávajúceho platného v čase uzatvorenia spotrebiteľskej zmluvy vrátane nákladov na doručenie Tovaru (ďalej len „kúpna cena"). Všetky ceny uvedené na internetovej stránke Predávajúceho sú konečné. V cene Tovaru nie je zahrnutá cena dopravy a balného. Za Tovar platí Spotrebiteľ cenu, aká je uvedená na E-shope v čase vykonania objednávky. Individuálne zľavy pre Spotrebiteľov sú predmetom osobitnej dohody. Ceny jednotlivých Tovarov sú uvádzané vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH) a všetkých ostatných daní. V prípade zmeny sadzby DPH bude účtovaná platná sadzba DPH v čase vystavenia daňového dokladu. Za tovar platí spotrebiteľ cenu, aká je uvedená na internetovej stránke Predávajúceho v čase vykonania objednávky.
  • Konečná cena je uvádzaná v objednávkovom formulári tesne pred odoslaním objednávky, je uvedená vrátane DPH, prípadne všetkých ostatných daní a poplatkov (balné, poštovné...), ktoré musí Spotrebiteľ pre získanie výrobku alebo služby zaplatiť. Túto cenu nie je možné Predávajúcim jednostranne meniť.
  • Spotrebiteľ je povinný zaplatiť Predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý Tovar v lehote podľa spotrebiteľskej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí Tovaru.
  • V prípade, ak Spotrebiteľ zaplatí Predávajúcemu kúpnu cenu za Tovar dohodnutý v spotrebiteľskej zmluve, Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od spotrebiteľskej zmluvy a požadovať vrátenie kúpnej ceny len v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
  • Náklady spojené s vynášaním Tovaru nie sú zahrnuté v kúpnej cene Tovaru a Predávajúci tieto služby nie je povinný Spotrebiteľovi poskytnúť.
  • Všetky akcie sú platné do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom Tovaru nie je uvedené inak.
  • V prípade, že kúpna cena za vrátený alebo reklamovaný Tovar a Tovar, pri ktorom došlo k odstúpeniu od zmluvy bude uhradená Spotrebiteľom formou darčekových certifikátov, prípadne ich kombináciou s peňažným plnením, Predávajúci vráti kúpnu cenu Spotrebiteľovi rovnakou formou, ako bola uhradená Spotrebiteľom (teda rovnakým spôsobom, aký použil Spotrebiteľ pri svojej platbe, pokiaľ sa so Spotrebiteľom nedohodne na inom spôsobe vrátenia bez toho aby boli Spotrebiteľovi účtované ďalšie poplatky). 
  • Žiaden Tovar Predávajúceho nie je určený na priemyselné či profesionálne použitie. Tovar Predávajúceho nie je určený k ďalšiemu predaju.
  1. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na Tovare
  • Prevzatím Tovaru na dohodnutom mieste prechádza vlastnícke právo k Tovaru na Spotrebiteľa. Spotrebiteľ, ktorý nespĺňa definíciu Spotrebiteľa uvedenú v týchto VOP nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za Tovar. Tovar sa považuje za dodaný prevzatím Tovaru pri osobnom odbere alebo okamihom jeho prevzatia od prepravnej spoločnosti.
  • Nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia,  straty veci alebo inej škody na Tovare prechádza na Spotrebiteľa okamihom dodania Tovaru od Predávajúceho, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď mu Predávajúci umožní nakladať s Tovarom a Spotrebiteľ Tovar neprevezme.
  1. Zhoda s kúpnou zmluvou
  • Predávaná vec musí mať dohodnutú, prípadne právnymi predpismi ustanovenú akosť, množstvo, mieru alebo hmotnosť, vyhotovenie a musí byť bez vád, najmä musí zodpovedať záväzným technickým normám. Ak treba, aby sa pri užívaní veci zachovali osobitné pravidlá, je Predávajúci povinný Spotrebiteľa s nimi oboznámiť, ibaže ide o pravidlá všeobecne známe.
  • Zobrazenie farebných odtieňov je okrem iného závislé aj na kvalite používaného monitora, resp. iného zobrazovacieho zariadenia.

Článok VI.

Záverečné ustanovenia

  • Tieto VOP a právne vzťahy vzniknuté na ich základe sa riadia slovenským právnym poriadkom. Prípadné spory vzniknuté z týchto VOP a zmluvy budú riešené pred príslušným súdom v Slovenskej republike.
  • V prípade, že medzi Spotrebiteľom a Predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa Spotrebiteľ domnieva, že Predávajúci porušil iné práva Spotrebiteľa, Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu.
  • Ak Predávajúci odpovie zamietavo informuje Spotrebiteľa o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov. Ak Predávajúci na žiadosť Spotrebiteľa podľa prvej vety tohto bodu odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania Spotrebiteľom, Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.
  • V prípade, že Spotrebiteľ nebol spokojný s vybavením reklamácie Predávajúcim alebo keď sa Spotrebiteľ obrátil na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu a nebol spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva, má Spotrebiteľ právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak Predávajúci na takúto žiadosť odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má Spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov.
  • Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Predávajúcim je:
  1. Slovenská obchodná inšpekcia, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese Ústredný inšpektorát SOI, Odbor medzinárodných vzťahov a ARS, Prievozská 32, poštový priečinok 29, 827 99 Bratislava, alebo elektronicky na ars@soi.sk, alebo adr@soi.sk, alebo
  2. iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam oprávnených subjektov je dostupný na stránke https://www.mhsr.sk/obchod/ochranaspotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektovalternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1 ,

 

pričom Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa platformu obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť online pre alternatívne riešenie sporov, ktorá je dostupná https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.complaints.screeningphase , na Viac informácií o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov nájdete na internetovej stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie: Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov | Slovenská obchodná inšpekcia - soi.sk

  • Pokiaľ by jednotlivé ustanovenia týchto VOP boli alebo by sa stali neúčinnými alebo neplatnými, nie je tým dotknutá platnosť alebo účinnosť ostatných ustanovení týchto VOP.
  • Pokiaľ nie je medzi Zmluvnými stranami a/alebo v týchto VOP uvedené inak, v prípade vzájomnej písomnej korešpondencie sa jej doručenie Zmluvným stranám bude uskutočňovať osobne, doporučenou listovou zásielkou s doručenkou alebo kuriérom, prípadne inou dohodnutou formou na adresu uvedenú v zmluve, v Rezervácii alebo na inú oznámenú adresu. V prípade neúspešného doručenia, vrátane odmietnutia zásielky, sa deň vrátenia zásielky odosielateľovi bude považovať za deň riadneho doručenia.
  • Osobné údaje poskytnuté v procese rezervovania Služieb Spotrebiteľom alebo v procese použitia Služieb alebo v súvislosti s použitím Služieb budú spracované v súlade s príslušnou legislatívou na úseku ochrany osobných údajov, najmä Nariadením EP a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej len „Nariadenie GDPR“). Ďalšie podrobnosti o spracúvaní osobných údajov sú uvedené na webstránke Ochrana osobných údajov | Selaví a zodpovedná osoba Predávajúceho môže byť kontaktovaná na adrese info@viajur.sk.
  • Tieto VOP nadobudli účinnosť 01.04.2025 (verzia 04/2025).